П`ятниця, 20.07.2018, 21:18
Вітаю Вас Гість | RSS

Старокостянтинівська ЗОШ №3

Категорії розділу
Корисне для учнів та випускників [8]
Відповіді на питання з різних предметів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Конспекти уроків та виховних заходів

Головна » 2012 » Січень » 26 » Брейн-ринг з фізики
17:32
Брейн-ринг з фізики
Брейн-ринг з фізики  
Мета гри: розвивати розумові здібності гуртківців, розширювати їх кругозір, сприяти здобуттю багажу знань. Виховувати ініціативність, любов до знань.

Форма проведення: гра

Місце проведення: кабінет фізики.

Тривалість: 45 хв.

Обладнання: конспект виховного заходу.

Використана література: збірники ігрових конкурсних програм, свят, театралізованих дійств.

Гра проводиться в кабінеті фізики. Ведучий стоїть за демонстраційним столом, поряд з ним – демонстраційний електричний секундомір. Ведучий читає питання, оголошує його вартість у балах і говорить фразу: "Час пішов”. По цій команді, його ассистент одночасно дає сигнал початку відліку часу (одна хвилина) і вмикає секундомір. Замість секундоміра можна використати і пісочний годинник на одну хвилину. Після закінчення часу обдумування знову асистент подає сигнал.
Команди (3-6 чоловік) сидять за столами по обидва боки від демонстраційного столу. Послухавши запитання, члени команди починають обдумувати і обговорювати відповіді на нього. Вибравши якусь версію, подають сигнал про готовність відповіді.
Для подачі сигналів асистентам ведучого та комендантами використовуємо низьковольтні демонстраційні електродзвоники з кнопочками-вимикачами або звукові генератори, навантажені на гучномовці через кнопочки-вимикачі з нормальнорозімкнутими контактами.
Кожен гейм гри (їх може бути від 2-х до 4-х) містить 3 – 5 питань з таким розрачунком, щоб гра тривала 1 – 1,5 години.
Набір питань і максимальна кількість балів за відповіді на них – орієнтовні. Їх можна вибрати з поданого переліку довільно на свій розсуд, орієнтуючись на рівень підготовки учнів, відведений для гри час та ін.
Ведучий.
У котрий раз, зібрали стіни ці
Населення шкільне – і старше й менше –
Сьогодні тут змагаються знавці!
Цікаво всім: хто ж стане першим?
Хай схрестять у фіналі шпаги ті,
Хто переміг у відбірковому турнірі.
Питання і задачі – непрості,
Та справжнім фізикам вони - по силі!
"Ні пуху, ні пера” бажаєм, - як годиться, -
Гравцям і їх прихильникам – шкільному люду.
Болільники! Болійте – і не треба биться –
В брейн – рингу переможених не буде!
Ведучий. Починаємо брейн-ринг. Сьогодні в поєдинку зустрічаються команди "Фотон” і "Електрон”. Представляємо команди! Вітаємо їх!
Нагадуємо правила гри. На обдумування кожного питання команди можуть використати лише одну хвилину. Право відповідати першим здобуває той, хто першим подасть сигнал про готовність.
Якщо відповідь неправильна, то право відповідати переходить до іншої команди. Якщо жодна з команд не відповіла вірно, то кількість встановлених за дане питання балів додається до наступного питання. У тому випадку, коли команди за спільною згодою звертаються за підказкою до ведучого, яких може бути лише дві, кількість очок зменшується: за першу підказку – до 2 балів, за другу підказку – ще 1 бал.
Перший гейм.
Ведучий. Починаємо перший гейм гри. Кожна команда може заробити 5 балів. Спочатку – розминка.
1.    Яблука – це не якісь там екзотичні фрукти. Всі їх знають і, мабуть, всі їх люблять. Ну а ростуть яблука, як відомо, на яблуні. У родовому маєтку Вулсторна, що поблизу Кембріджа, росла собі в саду яблуня, плоди якої прославилися на весь світ. Назвіть прізвище володаря родового маєтку, у чиєму саду виросло це легендарне яблуко. (Ньютон. Легенда про яблуко, яке нібито впало на голову легендарному вченому, стверджує, що цей випадок наштовхнув його на відкриття закону всесвітнього тяжіння).
2.    2200 років тому в Древній Греції жив великий вчений Архімед. За своє життя він зробив багато відкриттів у науці, сконструював багато приладів. У Архімеда вдома була одна річ, якої він не винаходив і не конструював. Проте одного разу вона йому допомогла виконати завдання його володаря. Що це за річ? Чиє завдання виконував Архімед? (Ванна. Архімед виконував завдання царя Гієрона. Він визначив, чи з чистого золота зроблена корона царя).
3.    Чи плаває залізо у воді? (За певних умов так. Зокрема, це можуть бути малі предмети – голка, канцелярська скрепка, лезо безпечної бритви, - покладені злегка на поверхню води; їх утримує на поверхні води сила поверхневого натягу. Інший випадок – це залізні предмети порожнистої форми, у яких середня густина менша за густину води: порожня консервна банка, таз, кораблі та ін.)
4.    У наш час у фізиці та техніці користуються міжнародною системою одиниць фізичних величин (СІ), в яких основною одиницею довжини є метр. Добре відомі нам і похідні від цієї одиниці – кілометр, сантиметр тощо. Наші недавні предки ще 70 років тому користівались іншіми одиницями: вершок, лікоть, маховий сажень. Покажіть  нам ці стародавні одиниці довжини. (Вершок дорівнює 4,45 см, - це довжина фаланги вказівного пальця. Маховий сажень дорівнює 1,76 метра – це відстань між кінчиками пальців обох рук, витягнутих в боки. Лікоть дорівнює 38 – 46 см – це довжина ліктевої кістки людини)
5.    Відомий норвезький дослідник півночі Фрітьоф Нансен під час подорожі на Північний полюс для розкладання багаття іноді користувався не сірниками, а льодом. Як він це робив? (З льоду він робив опуклу лінзу, і сонячними променями, що збираються в її фокусі, запалював вату, від якої потім розпалював багаття).

Другий гейм.
 Ведучий. Починаємо другий гейм. Кожне питання оцінюється в 2 бали.
6.    Увага! Чорний ящик. У ящику знаходиться пристрій для акустичного зв’язку. Для його виготовлення використанно лише три деталі, але за допомогою такого "телефона” можуть переговорюватися два абоненти на відстані кількох десятків метрів. З яких деталей складається цей пристрій? Який принцип його дії? (Дві сірникові коробки, з’єднані натягненою ниткою за допомогою сірників. Дія нитяного телефона базується на тому, що пружна нитка передає енергію звукових коливань напрямлено, а значить з меншими втратами, ніж повітря)
7.    Прості механізми використовуються людьми з давніх – давен. Згадаємо хоча б дивовижні творіння давніх єгиптян – піраміди. Без застосування важелів, похилих площин та блоків їх неможливо було б побудувати. Але ще задовго до цього у самих живих організмів природа створила деякі з них. Назвіть прості механізми, що є у вашому організмі. (З точки зору фізики руки, ноги, пальці – це важелі; зуби, нігті це клин)
8.    Батько історії Геродот в "Історії греко – перських війн”, розповідаючи про свою подорож Єгиптом, описав використання єгиптянами своєрідного двигуна: "Перед кораблем, що пливе за течією, описують вертикально у воду впоперек течії дошку, яка відіграє роль двигуна”. Як пояснити дію такого двигуна і коли його застосовували? (Таку дошку використовували при сильному зустрічному вітрі. Дошка збільшувала поверхню, на яку діяла течія річки, і це допомагало подолати силу зустрічного вітру)
9.    Після бурі вночі у одного господаря зірвало з даху хліва шифер. "Мабуть, тому, що я звечора забув закрити дверцята на горище”, - сказав він своїй дружині. Яка команда швидше підкаже господарю, зробив він це звечора, чи ні? (Двері він мабуть закрив. Інакше вітер, дмучи попід дахом і понад дахом одночасно, не зміг би створити підіймальної сили, і не скинув би шифер)
10.     Двоє туристів на морозі вийняли термос і налили собі по маленькій чашечці гарячого чаю. Закрили термос корком, закрутили кришкою і вирішили через деякий час знову скуштувати гарячого напою. Відкрутивши кришку термоса, вони побачили… Що вони там побачили і чому – скаже нам одна з команд.(Вони побачили, що корок  був відкритий. Холодне повітря, яке потрапило в термос, нагрілося і витиснуло корок)

Третій гейм.
Ведучий. Третій гейм. Кожне питанння оцінюється в 3 бали.
11.     Який з відомих учених уперше застосував науковий метод у криміналістиці для відкриття злочину? (Це був , звичайно, Архімед, який, виконуючи завдання царя Гієрона, дослідним шляхом довів, що корону царя майстер-ювелір виготовив не з чистого золота).
12.     Брат сказав сестрі, що вчора ввечері він бачив на заході повний місяць. Чи можна вірити його словам? (Ні).
13.     Чи можна розплавити шматок свинцю у воді? (У відкритій посдині не можна. Але в герметично закритій температуру води можна довести до 384°, в той час як свинець плавиться при 327°).
14.     Чому в народі говорять, що "Перший сніг – це ще не зима”, маючи на увазі, що він скоро розтане? (Якщо перший сніг випадає на сиру землю і незамерзлі водойми, то вони, віддаватимуть тепло навколишньому середовищу, і це спричинить потанення снігу).
15.      Як буде змінюватись положення райдуги на небі при тривалому її спостереженні у другій половині дня? (Вона опускається нижче до горизонту в міру зменшення висоти сонця над горизонтом)
Четвертий гейм.
Ведучий. Четвертий гейм. Кожне запитання оцінюється в 4 бали.
16.     Всі добре знають, що йти легше ніж бігти. Як це можна обгрунтувати з точки зору механіки? (Під час бігу людина затрачає більшу енергію. Справа в тому, що біг – це стрибки, під час яких людина значно вище підіймає свій центр ваги, ніж при ходьбі. А для цього затрачається додаткова енергія)
17.     Одного разу похмура погода зіпсувала настрій французькому фізику і допомогла йому зробити відкриття, яке поклало початок справжній революції у фізиці і нової епохи в житті людства. Назвіть ім’я вченого і його велике відкриття. (Анрі Беккерель відкрив явище природної радіоактивності)
18.     Відомо, що у різних народів склалися різні звички. Так, на відміну від європейців, у Африці та багатьох країнах Азії жінки носять воду у великих глечиках на голові. Так само вони носять інші важкі предмети. Це ви повинні були бачити в кіно, по телебаченню. Для чого вони це роблять? Чи є в цьому якісь переваги? (Так, є. Несучи вантаж на голові, вони ступають дрібними кроками, при цьому центр ваги їх тіла з вантажем майже не змінюється по висоті, тому на перенесення вантажів затрачається менше енергії)
19.     Скільки часу можна спостерігати райдугу в даній місцевості? (Не більше 2 годин 48 хвилин – саме за такий час сонце на небі проходить дуговий шлях 42 градуси)
20.     Один мій товариш переконував мене в тому, що він бачив веселку в Києві в обідню пору 22 червня. Чи не помилився він? (Мабуть він помилився датою або часом спостереження. У вказаний ним час кутова висота сонця на широті Києва має становити близько 50,4 градуси. А веселку видно лише тоді, коли висота сонця не перевищує 42 градуси)
Журі підводить підсумок брейн-рингу. Ведучий вручає призи та подарунки командам. Звучить музика на честь переможців.

Категорія: Корисне для учнів та випускників | Переглядів: 2412 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Січень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz