Вівторок, 21.08.2018, 03:03
Вітаю Вас Гість | RSS

Старокостянтинівська ЗОШ №3

Категорії розділу
Корисне для учнів та випускників [8]
Відповіді на питання з різних предметів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Конспекти уроків та виховних заходів

Головна » 2010 » Лютий » 24 » Мова програмування. Лінійні програми
17:00
Мова програмування. Лінійні програми
Тема: "Мова програмування. Лінійні програми”
Мета: Навчальна – в ході уроку повторити основні поняття: програма, алгоритм, транслятор, мова та система програмування, величини. Закріплювати знання структури програми на мові Паскаль, вказівок введення-виведеня, присвоювання, функцій та операцій для запису математичних виразів на мові Паскаль. Вдосконалювати навички роботи в середовищі системи програмування Турбо Паскаль. Розвиваюча – розвивати пізнавальну зацікавленість, уміння чітко формулювати думку, розвивати логічне та алгоритмічне мислення.
Виховна – формувати пізнавальний інтерес до предмету, поведінку на змаганнях, охайність при роботі, етику мовного спілкування. Прививати культуру оформлення своїх робіт. Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок Форма роботи: урок-подорож.
Обладнання: комп’ютерний клас, операційна система Windows’95, операційна оболонка Far або Norton Commander, система програмування Turbo Pascal 7.0. Засоби: карта-план подорожі, подарунки, завдання. Литература: Белоусова Л.И., Веприк С.А., Муравка А.С. Сборник задач по курсу информатики / под ред Л.И. Белоусовой. – Х.: Мир детства, 2000. – 168с.:ил. Васильченко С.В., Курган О.М., Сикорський Р.Ю, .Чернікова Л.А. Робочий зошит для проведення тематичних атестацій з інформатики у 10-11 класах. – Запоріжжя:Прем’єр, 2003 Верлань А.Ф., Апатова Н.В Інформатика 10-11., 2001р. Гаєвський Інформатика 7-11 Глинський Я.М. Паскаль (Turbo Pascal, Delphi). - Львів, 2003 "Інформатика”№ 4-6 2003р Караванова Т.П. Основи алгоритмізації та програмуванн: 750 задач з рекомендаціями та прикладами: Посібник – К.: Форум, 2002. – 287с.: іл. План уроку
Вступ.
 Актуалізація опорних знань Зупинка на станції теоретичній. Зупинка на станції функіональній. Зупинка на станції лінгвістичній. Закріплення знань Зупинка на станції математики. Зупинка на станції програмістів Підбиття підсумків. Повідомлення про домашне завдання. Резерв. Час проведення: 45 хв заняття. Хід уроку
І Вступ
 ІІ Перевірка домашнього завдання
ІІІ Актуалізація опорних знань Станція "Теоретична” Задається по одному запитанню кожному учаснику команди. за вірну відповідь команда отримує 1бал.
Що таке алгоритм?
 Що таке мова програмування?
 Які мови називаються мовами високого рівня?
 Чому вони так називаються?
Що таке транслятор?
Як працює компілятор?
 Яку величину ми можемо назвати сталою?
Що таке ідентифікатор? Що таке програма?
 Що таке система програмування?
Які мови називаються мовами низького рівня?
 Чому вони так називаються?
Що таке величина?
Як працює інтерпретатор?
Яку величину ми можемо назвати змінною?
Що таке тип?
2. Станція "Функціональна”
Визначити результат функції. На виконання відводиться 3хв. За кожну вірну відповідь 1бал. Завдання роздаються кожному учню на картках. Відповіді записані на дошці. Після виконання завдання відкриваються дошки і діти самі себе перевіряють та виставляють оцінку за виконання завдання. Оцінка додається до загальної суми балів команди.
y:=ABS(-5);
 y:=SQR(7);
y:=SQRT(25);
 y:=EXP(3*LN(4));
 y:=INT(2.5);
y:= FRAC(10.99)
 y:= TRUNC(5.4);
y:=ROUND(5.4);
 y:=19/3; y:=19 DIV 3;
 y:=19 MOD 3;
 y:=ABS(5);
y:=SQR(8);
y:=SQRT(36);
y:=EXP(4*LN(3));
y:=INT(5.3);
 y:= FRAC(21.56)
y:= TRUNC(7.6);
 y:=ROUND(7.6);
y:=14/4; y:=14 DIV 4;
y:=14 MOD 4;
3. Станція "Лінгвістична”
З якого службового слова починається програма? Яким службовим словом закінчується розділ опису програми? З якого службового слова починається розділ опису сталих величин? Яким службовим словом описуються цілі величини? Яким службовим словом описуються логічні величини? Яким службовим словом описуються символьні величини? Назвіть вказівку введення? Яким службовим словом закінчується програма? З якого службового слова починається розділ виконання вказівок програми? З якого службового слова починається розділ опису змінних величин? Яким службовим словом описуються дійсні величини? Яким службовим словом описуються рядкові величини? Напишіть загальний формат вказіки присвоювання. Назвіть вказівку виведення?
ІV Закріплення матеріалу 1.Cтанція "Математики”. Записати математичні вирази на мові програмування та навпаки. За кожне вірно воконане завдання 1бал. Виконують по прикладу кожен учень команди. № п/пМатематичний виразВираз на мові Паскаль

1ƒ=ƒ=Sin(a)/sin(c-b)/cos(c-b)+b*c
2ƒ=ƒ=(Sqrt(b*c+sqr(a))+5)/ln(b)+Sin(a)
3ƒ=ƒ=(-b+Sqrt(Sqr(b)+4*a*c))/2*a+Abs(c)
4ƒ=tg a+abƒ=a*b+(exp(b*Ln(a))-Cos(c))/Arctan(b)
5ƒ=tg(c)-ƒ=Sin(c)/Cos(c)-Sqrt(b/c+a)
6ƒ=Sin x2+ 6cƒ=(Exp(c*Ln(b))+4*Sin(a)/Cos(a))/Ln(b)+b*c
7ƒ=ƒ=(b+Cos(c))/(3*b+4*Sqrt(a+c))-6*c
8ƒ=Sin2x –arctg dƒ=(Exp(a)+2*Ln(b+c))/Arctan(b)+a*b
9ƒ=ƒ=Sqrt(c/(a-b))/(Sqr(a)+a*b)-Abs(b+4)
10ƒ=ƒ=(a-3*Sin(b)/Cos(b))/(Ln(5*c)+6)+Exp(a*Ln(b))
11ƒ=ƒ=(a+Ln(b))/(Cos(a)+Abs(a-b))
12ƒ=Sin2 a2+ eaƒ=(-a+Sqr(Sqr(b)-6*a*c))/(3*a+Cos(b))
13ƒ=lnx2+ƒ=x/y*(a-b)+(x+y)/(c+Sin(Sqr(a)))
2.Станція "Програмістів” Вирішити задачу полустанка. Зробити математичну постановку задачі, розробити алгоритм вирішення задачі, подати його у вигляді блок-схеми, написати програму за даним алгоритмом. Перевірити роботу програми на комп’ютері, записати результати роботи програми у зошит. Бажаю всім командам
Я успіхів, удачі.
Сідайте за комп’ютер,
Розв’язуйте задачі. полустанок "Біологічний” Задача " Тривалість життя”. Існує припущення, що тривалість свого життя можна приблизно визначити як середнє арифметичне тривалості життя своїх прямих робичів: батька, матері, бабусь, дідусів. Визначити приблизну йомірність тривалості свого життя, та своїх двох сусідів. Задача " Тераріум”. Із тераріума втекло х гадюк, у кобр та z гюрз. Довжина кожної гадюки – 1м, кобри – 1м 30см, а гюрзи – 1м 15см. скільки повних метрів отруйних змій утекло з тераріуму? Яку довжину вони складають у сантиметрах.. полустанок "Фізичний” Задача " Будівництво1”. Дано висоту будинка h (в метрах), прискорення вільного падіння g (9,8м/с). обчислити час падіння цегли t (в секундах) з даху будівлі.(t=)Задача " Будівництво2”. Визначте, яку роботу слід виконати крану, щоб підняти кладку цегли масою m на висоту h від Землі.(A=mhg) полустанок "Економічний” Задача " Банківська”. Визначте розмір грошового внеску через t років, якщо відомо розмір початкового внеску n та банківський відсоток b. Для розрахунків скористайтеся формулою складних відсотків. (S=n(1+b)t)/ перевірте роботу програми з такими початковими даними t=, n=, b,=t=,n=,b=, t=,n=,b=. Задача " Зарплата”. Визначити, яку платню одержить на фірмі сумісник за виконану роботу, якщо йому нараховано S грн., а податок становить 20 відсотків. полустанок "Виноробів”. Визначте який об’єм вина можна зберегти в діжці із заданою висотою h та радіусом основи r. (V=pr2h) полустанок "Атрономів” Швидкість світла 299792 км/с. Яку відстань долає світло за годину? Радіус Місяця 1740 км. Обчислити площу поверхні та об’єм планети. (S=4pr2, V=(4/3)pr3) V Рефлексфя (5-7 хв) Гра "Показуха” Поки підраховуються результати турніру, проводиться гра. Один член команди отримує від команди суперника завдання показати якусь вказівку, функцію або якесь службове слово. Цей гравець демонструє, а його команда відгадує. VІ. Підбиття підсумків (3хв) Як швидко час спливає?
І сумніву немає,
Що нам пора назвати
Змагання результати. (Повідомляється рахунок) Сьогодні переможець –
Команда _____________ в нас.
Не в перший раз ми граєм
І не в останній раз.
Одержуйте дарунки
Причому кожний з Вас. Роздаються подарунки та виставляються оцінки за роботу на уроці. VІ Повідомлення про домашне завдання Повторити пункти 2.1-2.4, конспекти. Розв’язати на сторінці 128 питання 9,10.
Категорія: Корисне для учнів та випускників | Переглядів: 3200 | Додав: admin | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz