П`ятниця, 20.07.2018, 21:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Старокостянтинівська ЗОШ №3

Категорії розділу
Корисне для учнів та випускників [8]
Відповіді на питання з різних предметів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Конспекти уроків та виховних заходів

Головна » 2010 » Лютий » 27 » Щасливий випадок
18:19
Щасливий випадок
Щасливий випадок
Мета: поглибити знання учнів, набуті на уроках математики; розвивати кмітливість, спостереження, логічне мислення, творчу думку, навики швидких обчислень; виховати любов до математики, наполегливість, працелюбність, вміння боротися за перемогу. Форма проведення: гра.
Місце проведення: актовий зал.
Тривалість: 1година.
Обладнання: магнітофон, математичні газети, вислови математиків про математику, магнітна дошка. Література:
1. Позакласна робота (9-11 класи) // Математика. – 2001.– №7(115).
2. Позакласна робота // Математика. – 2001.– №20. – с.17.
3. Гусев В.А. и др. Внеклассная работа по математике. – М., 1981.
ЗМІСТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ На стінах актового залу вивішено математичні газети, вислови математиків про математику. На сцені прикріплено магнітну дошку (табло). У центрі, за столиком біля магнітофона – місце ведучого. По обидва боки від нього по 8 місць для гравців обох команд. У залі учні старших класів, гості.
Ведучі. Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо гру „Щасливий випадок”. Нам потрібно сформувати дві команди по 8 осіб (на сцену виходять 16 учнів). За допомогою бочок від „лото” визначимо, за яку команду вони гратимуть. Учасники по черзі виймають бочечку з мішечком. Якщо на ній непарний номер, то гравець йде в команду А, а другий представник в команду В. Команди сформовано. Тепер кожна з них обирає свого капітана і придумує назву команди.
Гра складається з 5 геймів. Слово „гейм” у перекладі з англійської означає „гра”. Так називають у деяких спортивних іграх окремі частини гри.
І гейм. Розминка „Хто більше?” Хто то відповість на більшу кількість запитань за 2 хвилини – 1 бал за правильну відповідь на запитання. У ведучого є два конверти із запитаннями (червоні і сині). Капітани команд вирішують, кому дістануться запитання з синього конверта, а кому з червоного. Запитання із синього конверта:
1. Третій степінь числа? (куб)
2. Частина прямої, обмежена з однієї сторони? (промінь)
3. Знак, що позначає число? (цифра)
4. Найбільша хорда кола? (діаметр)
5. Одиниця вимірювання кутів? (градус)
6. Рівність двох відношень? (пропорція)
 7. Частина круга обмежена двома радіусами? (сектор)
8. Відрізок, що сполучає центр кола з точками на колі? (радіус)
 9. Многокутник з найменшим числом сторін? (трикутник)?
10. Трикутник, усі сторони якого рівні? (рівносторонній)
11. Рівність, яка справедлива при всіх значеннях букв? (тотожність)
 12. Абсолютна величина числа? (модуль)
13. Незалежна змінна? (аргумент)
Запитання з червоного конверта:
1. Точка перетину діаметрів кола? (центр)
2. Значення невідомого, яке перетворює рівняння в правильну рівність? (корінь)
3. 1/24 частина доби? (година)
4. Твердження, яке приймається без доведення? (аксіома)
 5. Відношення довжини кола до його діаметра? ( )
 6. Твердження, яке треба довести? (теорема)
7. Паралелограм з рівними сторонами? (ромб)
8. Сума суміжних кутів? (1800)
9. Трикутник, у якого всі кути рівні? (рівносторонній)
10. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл? (Бісектриса)
11. Сота частина числа? (процент)
12. Сума сторін многокутника? (периметр)
 13. Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки? (кут)
 ІІ гейм.
Завдання з діжки. Капітани команд. Виймають з діжки по черзі номер лото (запитання). З початку відповідає команда, яка програє, якщо команда не знає відповіді, то запитують глядачів. На обдумування дається 15 секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Завдання:
1. Щасливий випадок (приз кожному учаснику команди)
 2. Як зав’язати вузол на мотузці довжиною 1 м не випускаючи її з рук, узявши один кінець в одну руку, а другий в другу? (схрестивши руки так, щоб одна долоня була під рукою, а друга зверху, взяти один кінець мотузки в одну руку, другий в другу, а потім не випускаючи мотузки з рук, роз’єднати руки. На мотузці зав’яжеться вузол)
3. Як з трьох нулів зробити два не закреслюючи жодного? (два)
4. Чому американські долари називають „баксами”? (У 1861 році вперше випустили десятидоларові купюри, які називали „баксами”, бо арабське число 10 на них було продубльовано римською цифрою Х, яка схожа на козли для розпилювання дров. Ці козли англійською мовою є „бакс”)
 5. Хто вона, гідна поваги? (Аксіома, в перекладі з грецького – гідна поваги)
6. Рибалка ловив рибу. На запитання „Скільки ти впіймав риби?” – відповів: „Половину восьми, шість без голови і 9 без хвоста”. Скільки риби впіймав рибалка? (жодної)
7. Для чого використовують решето Ератосфена? (Виділення множини простих чисел)
8. Про що йдеться: „Над ним можна довго-довго ламати голову, як його не поверни всюди однаково. За його допомогою міряють та будують”. (куб)
9. Математичне поняття, яке в перекладі з грецького означає „пишу”? Немає нічого спільного з аристократами. (граф)
 10. Буває і великий, і малий, і повний. Ним карають у дитинстві. Іноді він буває дуже прямий, досить часто тупий, але переважно гострий? (кут)
11. Він буває мисливський і барабанний. Дуже мало відрізняється від дроту. А ще є десятковий і звичайний. Що це? (дріб)
12. Є в рослини, є у слові, І в рівнянні також є. І стержневий, і мичкуватий, І кубічний і квадратний. Що це таке? (корінь)
 13. Які числа називають числами близнятами? (пара простих чисел різниця між якими дорівнює два)
 14. Які числа протягом багатьох століть називали абсурдними, фіктивними, числами „сатани”, „породженням диявола”? (від’ємні)
 15. Назвіть прізвище людини, яку називають батьком сучасної алгебри? (Франсуа Вієт)
Гість програми: (Ведучий представляє гостя гри) Дуже любить фізкультуру, математику, англійську. Неодноразово брала участь в обласних олімпіадах і змаганнях. І це не дивно: батько – вчитель фізкультури, мама – вчителька математики. Але перемогла любов до англійської. Хто це. (учителька англійської мови) ІІІ гейм. Ти мені – я тобі. Відповіді знавців на запитання команди-суперниці. На обдумування 15 секунд. Команди ставлять одна одній по два запитання і правильна відповідь на кожне запитання оцінюється 1 балом. „Темна конячка”. Учням показують портрет українського математика О.В.Погорєлова – автора шкільного підручника з математики. Гравці повинні назвати хто це. IV гейм. Далі. Ведучий читає запитання. За дві хвилини команди повинні відповісти на більшу кількість запитань. Якщо не знають відповіді, то говорять „далі”. Підібрано по 20 запитань у червоному і синьому конвертах. З якого конверта будуть запитання команди вирішують жеребкуванням. Зразки окремих запитань.
 1. Короткий математичний вираз. (формула)
2. Подібність фігур. (гомотетія)
3. Навмисно хибно зроблений умовивід. (софізм)
4. Допоміжна теорема. (лема)
5. Плоска поверхня. (площина)
 6. Прямокутний паралелограм. (прямокутник) V гейм – для капітанів. Із запропонованого слова, наприклад „математика”, утворити за 2 хв якомога більше слів і потім по черзі відповідати. Хто буде відповідати першим, визначають жеребкуванням. За кожне утворене слово – 1 бал. (Звучить мелодія вальсу) Ведучий. Закінчилась подорож, Закінчилась гра. Щасливо фінішувати Вже стала пора. (Разом з членами журі, ведучий підбиває підсумки гри. Оголошується рахунок. Проводиться нагородження переможців). Наша гра „Щасливий випадок” підійшла до кінця. „Числа керують світом” – говорили піфагорійці. Це, звичайно, містика. Але числа дають змогу людям керувати світом і в цьому переконує нас весь хід розвитку науки та техніки наших днів. Отже, хочеться побажати вам – любіть математику, дружіть з нею.
До нових зустрічей! До побачення!
Категорія: Корисне для учнів та випускників | Переглядів: 1350 | Додав: admin | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz